لوازم آرایشی جامد بدون بطری در فروشگاه های سفورا اروپا
لوازم آرایشی جامد بدون بطری در فروشگاه های سفورا اروپا

سال 2022 به تازگی آغاز شده است و برند جوان فرانسوی مراقبت از صورت و موی جامد در حال ورود به شبکه انتخابی فرانسوی و اروپایی است – نقطه عطفی که رشد و دموکراتیک شدن محلول‌های ضایعات صفر را در دنیای لوازم آرایشی نشان می‌دهد.
بدون بطری (Unbottled) که تنها یک سال و نیم پیش، در آغاز دوران کووید، تأسیس شد، به سرعت به عموم مردم، به‌ویژه از طریق رسانه‌های اجتماعی، دست یافت و جامعه‌ای رو به رشد برای خود ایجاد کرد: در حال حاضر، 58000 نفر این برند را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. موقعیت آن از مشاهدات سارا پوچت، موسس، و بنجامین لگروس، همکار او، در مورد پایداری الهام گرفته شده است. هدف آنها حذف ظروف پلاستیکی از حمام ما بر اساس رویکرد مثبت و محصولات حسی است.

محصولات جامد با حسی بالا

سارا پوچت توضیح می‌دهد: «پس از شش سال کار برای یک گروه بزرگ لوازم آرایشی، برایم روشن شد که می‌خواهم سیستم را از درون تغییر دهم و محصولاتی را بدون بسته‌بندی پلاستیکی تولید کنم و استفاده از آن‌ها به خوبی و خوشایند باشد.
سه مرجع اول، یک ژل دوش، یک شامپو و یک پاک کننده صورت، پس از یک سال تحقیق و توسعه راه اندازی شدند. ما متوجه شدیم که واقعاً نیازی را برآورده کردیم. سه هفته پس از عرضه، محصولات ما تمام شده بود.» این زن جوان اضافه می کند.
هجده ماه بعد، این محدوده ده مرجع جدید، هم محصولات و هم لوازم جانبی را شامل می شود، و مهمتر از همه، بخشی از شبکه انتخابی سفورا (Sephora) است: در فرانسه از 4 ژانویه، و در اروپا از 17 ژانویه در مجموعه این برند خواهد بود، که در بیش از 1000 فروشگاه و همچنین در فروشگاه های اینترنتی موجود است.
سفورا به ما این فرصت را داد تا بخشی از یک شبکه توزیع گسترده باشیم و در واقع هدف ما این است که تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم: اکثریت قریب به اتفاق افرادی که گذار زیست محیطی خود را آغاز کرده اند، به کاری که انجام می دهند توجه دارند. شامپوی بدون کف هنوز آماده استفاده است و همچنین محصولات جامد نباید در اختیار افراد خوشبخت کمی قرار گیرد. همچنین نشان می‌دهد که ما به دموکراتیزه کردن آنها کمک می‌کنیم و می‌توانیم زمین بازی مشابه محصولات مایع را به اشتراک بگذاریم.

یک فرانسوی باشکوه

جدیدترین محصولات این برند شامل اندازه های بزرگ به شکل قرص های شکستنی مانند شکلات برای ژل دوش و شامپو با دو عطر جدید زردآلو و خنثی (بدون عصاره و بو) برای نوزادان است. علاوه بر این، این مجموعه شامل دو شامپو جدید برای موهای چرب یا خشک، رنگ‌شده و مجعد، شامپو موی معمولی و ژل دوش در نسخه مینیاتوری و همچنین لوازم جانبی: یک کیف حمل مغناطیسی و جای صابون است. در ماه فوریه هم نرم کننده ها دور از انتظار نیست که دارای فرمول های معطر هستند و می توانند کف کنند و PH خنثی ارائه می دهند. آنها از روغن های گیاهی، عطرهای 100٪ طبیعی و مواد فعال فوق العاده تشکیل شده اند.
ما مردم را به لطف حسی بودن با محصولات جامد آشتی می دهیم. سارا پوچ می‌گوید: ما همچنین قصد داریم در بخش مراقبت از پوست و مو باقی بمانیم، زیرا می‌خواهیم به یک فرانسوی باشکوه تبدیل شویم.
از این طرف فروشگاه اینترنتی زینو بازار نیز که مثل همیشه پیشرو در ارائه محصولات بوده، در حال آماده سازی خود برای خرید و موجود کردن برخی از این محصولات دوست دار محیط زیست برای استفاده هم میهنی های عزیز است و امیدواریم که با این کار قدمی مهم در استفاده و دسترسی مردم به این دسته محصولات لوازم ارایشی جامد برداریم.
پس از افتتاح فروشگاه پاپ آپ گذرا در ماه نوامبر در مرکز خرید پاریس بوگرنل، بدون بطری (Unbottled) قصد دارد به زودی حضور فیزیکی خود را با افتتاح فروشگاه هایی در پاریس و در سراسر قلمرو فرانسه افزایش دهد. یک کمپین جمع‌آوری سرمایه متوسط که پاییز گذشته راه‌اندازی شد به این برند کمک کرد تا توسعه خود را سرعت بخشد، یک تیم کامل را استخدام کند و محصولات دیگر را توسعه دهد.