چگونه عادات خوبی بسازیم که ماندگار باشند
چگونه عادات خوبی بسازیم که ماندگار باشند

عادات خوب و بد ما هستند که ما را تعریف می کنند: آنها به طور پیوسته به ما دیکته می کنند که معمولاً چه زمانی از خواب بیدار شویم، با چه کسی صحبت کنیم، اخبار و اطلاعات خود را از کجا دریافت کنیم، چه چیزی بخوریم و چگونه زندگی کنیم، امروز در این مقاله با هم یاد میگیریم که چگونه عادات خوبی بسازیم که ماندگار باشند.

چرا این قضیه مهم است: عادت ها قدرت تغییر زندگی ما را دارند، اما ایجاد آنها نیز می تواند بسیار دشوار باشد، و حتی شکستن آنها سخت تر است.

بی جی فاگ، روانشناس استنفورد می گوید: «اگر می خواهید رفتار خود را تغییر دهید، می توانید این کار را انجام دهید. “اما بهترین راه برای انجام آن اراده نیست و نظم و انضباط نیست.” در عوض، عادت‌های خوب را در زندگی خود طراحی می‌کنید و عادت‌های بد را از زندگی خود بیرون می‌کشید.»

ما نکات برتر در مورد عادات را از گفتگو با کارشناسان و مطالعات علمی جمع آوری کرده ایم.

این هفته با نحوه ایجاد عادات خوب شروع می کنیم و هفته آینده به نحوه شکستن عادت های بد خواهیم پرداختم، یتوانید آن را مطالعه کنید (چگونه یک عادت بد را ترک کنیم). (بروزرسانی شد)

  1. مشخص باشید. بی جی فاگ می گوید که بسیاری از ما در انتزاعات گم می شویم. ما به طور مبهم اعلام می‌کنیم که می‌خواهیم بیشتر ورزش کنیم یا بهتر غذا بخوریم، اما اهداف واقعی را تعیین نمی‌کنیم و به راحتی می‌توانیم همه چیز را از بین ببریم. دقیقاً مشخص کنید که چه ورزشی می خواهید انجام دهید یا چگونه می خواهید بهتر غذا بخورید.
  2. از کوچک شروع کنید. رسانه‌های اجتماعی ما را فریب می‌دهند که فکر کنیم با تغییر سبک زندگی، باید بزرگ شویم یا به خانه برگردیم. بی جی فاگ می گوید: اما تعیین اهداف خیلی بزرگ می تواند به سرعت منجر به شکست شود. او به “عادات کوچک” اعتقاد دارد. برای مثال: اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید، برای شروع یک پیاده‌روی کوتاه به آن اضافه کنید یا برای شروع شام، نوشابه را حذف کنید.
  3. زندگی خود را دوباره طراحی کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع انجام کاری این است که انجام آن را بسیار آسان کنید. اگر می خواهید روز خود را با تمرین شروع کنید، سعی کنید لباس ها و کفش های خود را درست در کنار تخت خود قرار دهید.
  4. این کار را روزانه انجام دهید. در یک مطالعه، افرادی که چیزی را روزانه یا تقریباً روزانه تکرار می‌کردند، آن چیز را در میانگین 66 روز به یک عادت تبدیل کردند. بی جی فاگ خاطرنشان می کند: واقعاً مهم نیست که چقدر هر روز انجام می دهید تا زمانی که آن را هر روز انجام دهید.
  5. جشن بگیرید! این احساس موفقیتی است که از انجام کاری بدست می آورید که به شما انرژی می دهد و به شما انگیزه می دهد تا آن چیز را به یک عادت تبدیل کنید.

نیویورک تایمز خاطرنشان می کند، حتی می توانید عادات جدید را در عادات موجود قرار دهید. اگر می خواهید تمرکز حواس را تمرین کنید، در حالی که در حال انجام کاری هستید، مدیتیشن کنید، مانند صبر کردن برای دم کردن قهوه صبح.